Terapia Integracji Sensorycznej

W przedszkolu prowadzona jest Terapia Integracji Sensorycznej w ramach zajęć indywidualnych. Zajęcia prowadzone są w sali, która jest wyposażona w specjalistyczny sprzęt.

Istnieje możliwość prowadzenia terapii integracji sensorycznej dla dziecka w ramach zajęć Wczesnego Wspomagania Rozwoju.

Integracja Sensoryczna to proces podczas, którego układ nerwowy człowieka odbiera informacje z receptorów wszystkich zmysłów (dotyk, układ przedsionkowy, propriocepcja, węch , smak, wzrok i słuch), a następnie organizuje i interpretuje je tak , aby mogły być one wykorzystane w celowym i efektywnym działaniu. Poprzez zmysły każdy z nas poznaje otaczający świat, chłoniemy obrazy, dźwięki, zapachy oraz smaki. Dotykiem możemy zbadać elementy otaczającego nas świata.  Inaczej postrzega świat dziecko z zaburzeniem przetwarzania sensorycznego. Najczęstszymi objawami zaburzeń integracji sensorycznej to nieprawidłowe reakcje na bodźce dotykowe ,zaburzenia uwagi, opóźnienia w rozwoju ruchowym , zaburzenia mowy, trudności w uczeniu się. 

Kiedy odbiór bodźców jest nieprawidłowy dziecko jest pobudzone lub wycofane , jest lękliwe bądź nie odczuwa strachu, często się potyka, ma problemy z ubieraniem się, gryzie różne przedmioty, niechętnie myje zęby i włosy.

Terapia Integracji Sensorycznej jest dla dziecka przyjemnością i zabawą.

content-image-pencil-writes-alphabets

Terapia jest prowadzona w oparciu o diagnozę integracji sensorycznej polegającą na obserwacji swobodnej aktywności dziecka w sali SI, obserwacji klinicznej oraz wywiadzie z rodzicami.